Internetowe strony IT 

Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Budowanie rozpoznawalnej strony www wymaga jej skutecznego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była zauważalna dla potencjalnych klientów i miała stałą rangę. Niekiedy jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie reguł rzetelnego pozycjonowania i na witrynę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?

Ban od Google oznacza najsurowszy rodzaj kary, jaki może spotkać stronę internetową. Jest to bezwzględne zlikwidowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy znacznie komplikuje funkcjonowanie interesu. Po zbanowaniu strony wskaźnik naszych gości błyskawicznie spadnie, gdyż 90% internautów posługuje się Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwarki, co także negatywnie oddziałuje na klikalność witryny. Wyróżniamy ustawiane wprost przez załogę Google filtry ręczne i wywoływane mechanicznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.

Czy można pokonać bany i filtry Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za stosowanie przesadnej ilości odnośników kierujących na naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej zweryfikować jego podłoże. Warto zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Operacja może jednak ciągnąć się aż pół roku, trzeba więc być cierpliwym.

Zobacz także: