Bezpieczeństwo Internetowe strony IT Technologie 

Dlaczego należy posiadać certyfikat SSL na swojej stronie firmowej?

W tym stuleciu kwestie bezpieczeństwa cybernetycznego stały się jednymi z najistotniejszych problemów z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy przez internet stanowiły rzadkość, bankowość internetowa raczkowała i nie donoszono co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów znanych firm. Wraz ze wzrostem świadomości, że informacje przekazywane za pośrednictwem internetu powinny być strzeżone, rozpowszechniło się zastosowanie na stronach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już standard.

Z jakiego powodu certyfikaty SSL są współcześnie niezbędne?

Współcześnie większa część świadomych internautów zanim założy konto w sklepie internetowym, wprowadzi dane do formularza kontaktowego czy dokona kupna karta kredytową, najpierw sprawdza czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się charakterystyczna zielona kłódka. Jeśli zatem na stronie przedsiębiorstwa, domu kultury, kliniki, banku, organizacji czy nawet zwyczajnego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona wdrożony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i przekaże za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL zmniejszają znacznie ryzyko przechwycenia lub zmiany danych przez nieuprawnione podmioty oraz uniemożliwiają przekierowaniu na inne, niepożądane i groźne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, podnosi zaufanie klientów i komunikuje im o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? Wszystko zależy od tego ile domen i subdomen chcemy zabezpieczyć. Certyfikat SSL Wildcard chroni jeden adres domeny i wszystkie jego subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL umożliwia zabezpieczenie do 100 domen i subdomen. Najpopularniejszy certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza jedną domenę, sprawdzi się w przypadku małych stron internetowych czy blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest rekomendowany dla branży e-commerce, stron korporacyjnych i organizacji pozarządowych.

Posiadanie certyfikatu SSL może wpłynąć na pozycję witryny

Niedawno znaczenie certyfikatów SSL wzrosło także z innej przyczyny. Przeglądarka Chrome, która jest w tej chwili najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać strony nie stosujące certyfikatu SSL za potencjalnie groźne dla internautów (w pasku adresowym widnieje informacja “Niezabezpieczona”). Od tego także czasu zapewnienie bezpieczeństwa danych wprowadzanych na stronie stało się jednym z niezmiernie istotnych czynników rankingowych, który jest brany pod uwagę przez algorytm Google podczas określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeśli zależy nam na podniesieniu szans na zdobycie dobrych pozycji przez naszą witrynę, nieważne czy to witryna firmowa czy blog, założenie certyfikatu SSL wydaje się konieczne.

Zobacz także: