Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów
Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Pomimo ogromu starań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.