Podstawowe informacje o filtrach Google
Parę słów o filtrach Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które naruszają wytyczne pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte niedopuszczalne metody pozycjonowania.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu pamiętanie o zasadach, wyznaczonych przez Google.