agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stronReklama, marketing, promocja 

Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to próbowanie starań samemu. Nie mając wiedzy w tematyce SEO i nie monitorując codziennie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, programowania czy kreatywnego pisania służące merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Po czym rozpoznać sumienną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w trakcie poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać markę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Przed podpisaniem umowy należy przeczytać opisy takich przypadków, żeby samemu przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami miała do czynienia. Godna zaufania agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich efekty.

Inna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o pomocnicze informacje o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie można wyszperać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO i o istotnych dla klienta usługach czy towarach, które pragnie wypromować.

Opłata za wyniki – czy to właściwy system rozliczeń z agencją SEO?

Nieufnie należy podejść do firm SEO, które oferują współpracę z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To nadal często spotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym zagrożeniem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt naruszając zasady ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, zatem dobra firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – często w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszystkie wymienione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są dużo mniejsze.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Zobacz także: