Filmy eventowe i korporacyjne – o produkcji filmów
Popularne powiedzenie mówi, iż czasem obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Potwierdza się ono także w reklamie, która od lat korzysta ze skuteczności wizualnych środków przekazu. Z początku były to zaledwie zdjęcia, jednak razem z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kinematografii, a następnie telewizji i internetu, z czasem zaczęły wypierać je filmy. Dziś klipy stanowią jeden filarów małych i dużych kampanii – zarówno jeśli idzie o promocję jakiegoś produktu, kształtowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak rozległe przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie dzięki zróżnicowania ich odmian, wśród których bez trudu można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do danej strategii reklamowej.
Filmy promocyjne – rodzaje i ich zastosowanie
Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym rodzajem produkcji filmowych, przydatnym przy promowaniu firmy. Bardzo dobrze znamy je z TV, jednak ostatnio głównym sposobem ich rozpowszechniania stał się również internet – niejednokrotnie napotykamy je na portalach informacyjnych bądź YouTube, na dodatek powszechnym zabiegiem jest emitowanie ich na ekranach w tramwajach i autobusach. Wypada powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są istotnym elementem strategii kreowania pożądanego wizerunku firmy w oczach potencjalnych i pracowników. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – między innymi te zajmujące się reklamą fundacji, organizacji pożytku publicznego czy miast lub regionów. To instrument nadający się wspaniale do przedstawienia zaawansowania wszelakiego typu inwestycji (np. budowy dróg czy obiektów przemysłowych), uroków danego miejsca bądź szczegółów działaniach charytatywnych. Podobnym typem są filmy eventowe, stanowiące rodzaj reportażu z przeróżnych wydarzeń branżowych.
Produkcja filmów – komu zlecić ich wykonanie?
Aby promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła przewidywane efekty, powinny one prezentować sobą wysoką jakość. W związku z tym produkcję filmów trzeba zlecić sprawdzonej, doświadczonej firmie. O poziomie usług oferowanych przez wybrane studio sporo powie nam galeria jego dotychczasowych prac. Nie bez znaczenia jest również to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie atrakcyjnych ujęć z powietrza, praktycznie obligatoryjnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.