PBN – co to jest i jak z niego korzystać?
Private blog network - zobacz pełną ofertę.
By odbiorca odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne rzetelne i pomocne dla użytkownika treści. Ale nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, bowiem są tworzone i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam treści. PBNy są zazwyczaj używane jako jeden z punktów szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie widoczne są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, pełna nazwa i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w internetowym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Następna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne przeczytania, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z inwestycjami, aktualnymi wydarzeniami, prawem czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO