Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe
Sprawdź, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie Krakow
Istnieją trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Święto Pracy czy Dzień Kobiet. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie niższa konkurencja. Istotne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon LG K40 czerwony,
– buty sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Philips S1310/04 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Żoliborz”)
– miasto (“saksofonista Kraków”)
– kraj (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do klientów mieszkających na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]